Serwis Pro-Eko
Każdy serwisant posiada komplet narzędzi pozwalający na naprawy oraz montaż poszczególnych podzespołów kotłów i podgrzewaczy wody. Samochody serwisowe wyposażone są w zestaw niezbędnych części zamiennych, zawierających elementy i podzespoły automatyki, palników. Gwarantuje to stuprocentową skuteczność w realizacji zleceń serwisowych.
W razie wystąpienia problemów w eksploatacji urządzenia grzewczego, zanim zdecydujecie się Państwo na wezwanie serwisu, warto wykonać czynności według poniższych wskazówek. Mogą one pomóc w usunięciu usterki bez wizyty naszego serwisu, a jeśli będzie ona konieczna, umożliwią serwisantowi sprawniejsze działanie.
Zanim wezwiesz serwis
Kotły wiszące
Kocioł nie pracuje:
- Sprawdzić poprawność podłączenia zasilania (czy jest napięcie na zaciskach automatyki lub czy nie zamieniono faz np. inne włożenie wtyczki do gniazdka).
- Na regulatorze kotła świeci czerwona dioda. Nacisnąć przycisk odblokowania usterki (zapisać kod usterki z wyświetlacza).
- Sprawdzić, czy kurek gazowy jest otwarty.
- Sprawdzić, czy jest zagwarantowany minimalny odbiór ciepła (pomieszczenia zbyt nagrzane).
- Kocioł się zapowietrzył (eksploatacja na gazie płynnym) – wezwać serwis.
Kocioł nie wytwarza ciepłej wody użytkowej:
- Sprawdzić filtr na dopływie zimnej wody.
- Wymiennik spaliny-woda nie jest drożny (wymagane czyszczenie) – wezwać serwis.
Kocioł przegrzewa lub nie dogrzewa:
- Zmienić temperaturę normalną na termostacie (automatyka stałotemperaturowa).
- Zmienić temperaturę normalną lub pochylenie i poziom krzywej grzewczej (automatyka pogodowa).
Pozostałe usterki likwiduje uprawniona firma serwisowa (np. instalator) lub Serwis Fabryczny Viessmann.
Kotły stojące
Kocioł nie pracuje:
- Sprawdzić poprawność podłączenia zasilania (czy jest napięcie na zaciskach automatyki).
- Na regulatorze kotła świeci czerwona dioda. Nacisnąć przycisk odblokowania usterki [i] oraz zapisać kod usterki z wyświetlacza.
- Wcisnąć przycisk odblokowania usterki na palniku.
- Sprawdzić, czy kurek gazowy jest otwarty.
- Sprawdzić drożność instalacji olejowej (zamknięcie kurka na filtrze oleju, parafina w instalacji). Wkładka filtra oleju podlega okresowej wymianie (powinna być czysta).
- Sprawdzić, czy jest zagwarantowany minimalny odbiór ciepła (pomieszczenia zbyt nagrzane).
- Kocioł się zapowietrzył (eksploatacja na gazie płynnym) – wezwać serwis.
- Sprawdzić, czy pompa(y) po okresie letnim nie są „zakleszczone”.
Kocioł nie wytwarza ciepłej wody użytkowej:
- Sprawdzić filtr na dopływie zimnej wody.
Kocioł przegrzewa lub nie dogrzewa:
- Zmienić temperaturę normalną na termostacie (automatyka stałotemperaturowa).
- Zmienić temperaturę normalną lub pochylenie i poziom krzywej grzewczej (automatyka pogodowa).
- Ustawić częściowy priorytet CWU – wezwać serwis.
- Zmienić wpływ temperatury pomieszczenia na temp. wody w kotle – wezwać serwis.