Serwis Pro-Eko

Każdy serwisant posiada komplet narzędzi pozwalający na naprawy oraz montaż poszczególnych podzespołów kotłów i podgrzewaczy wody. Samochody serwisowe wyposażone są w zestaw niezbędnych części zamiennych, zawierających elementy i podzespoły automatyki, palników. Gwarantuje to stuprocentową skuteczność w realizacji zleceń serwisowych.

W razie wystąpienia problemów w eksploatacji urządzenia grzewczego, zanim zdecydujecie się Państwo na wezwanie serwisu, warto wykonać czynności według poniższych wskazówek. Mogą one pomóc w usunięciu usterki bez wizyty naszego serwisu, a jeśli będzie ona konieczna, umożliwią serwisantowi sprawniejsze działanie.


Zanim wezwiesz serwis

Kotły wiszące

Kocioł nie pracuje:

  • Sprawdzić poprawność podłączenia zasilania (czy jest napięcie na zaciskach automatyki lub czy nie zamieniono faz np. inne włożenie wtyczki do gniazdka).
  • Na regulatorze kotła świeci czerwona dioda. Nacisnąć przycisk odblokowania usterki (zapisać kod usterki z wyświetlacza).
  • Sprawdzić, czy kurek gazowy jest otwarty.
  • Sprawdzić, czy jest zagwarantowany minimalny odbiór ciepła (pomieszczenia zbyt nagrzane).
  • Kocioł się zapowietrzył (eksploatacja na gazie płynnym) – wezwać serwis.

Kocioł nie wytwarza ciepłej wody użytkowej:

  • Sprawdzić filtr na dopływie zimnej wody.
  • Wymiennik spaliny-woda nie jest drożny (wymagane czyszczenie) – wezwać serwis.

Kocioł przegrzewa lub nie dogrzewa:

  • Zmienić temperaturę normalną na termostacie (automatyka stałotemperaturowa).
  • Zmienić temperaturę normalną lub pochylenie i poziom krzywej grzewczej (automatyka pogodowa).

Pozostałe usterki likwiduje uprawniona firma serwisowa (np. instalator) lub Serwis Fabryczny Viessmann.

Kotły stojące

Kocioł nie pracuje:

  • Sprawdzić poprawność podłączenia zasilania (czy jest napięcie na zaciskach automatyki).
  • Na regulatorze kotła świeci czerwona dioda. Nacisnąć przycisk odblokowania usterki [i] oraz zapisać kod usterki z wyświetlacza.
  • Wcisnąć przycisk odblokowania usterki na palniku.
  • Sprawdzić, czy kurek gazowy jest otwarty.
  • Sprawdzić drożność instalacji olejowej (zamknięcie kurka na filtrze oleju, parafina w instalacji). Wkładka filtra oleju podlega okresowej wymianie (powinna być czysta).
  • Sprawdzić, czy jest zagwarantowany minimalny odbiór ciepła (pomieszczenia zbyt nagrzane).
  • Kocioł się zapowietrzył (eksploatacja na gazie płynnym) – wezwać serwis.
  • Sprawdzić, czy pompa(y) po okresie letnim nie są “zakleszczone”.

Kocioł nie wytwarza ciepłej wody użytkowej:

  • Sprawdzić filtr na dopływie zimnej wody.

Kocioł przegrzewa lub nie dogrzewa:

  • Zmienić temperaturę normalną na termostacie (automatyka stałotemperaturowa).
  • Zmienić temperaturę normalną lub pochylenie i poziom krzywej grzewczej (automatyka pogodowa).
  • Ustawić częściowy priorytet CWU – wezwać serwis.
  • Zmienić wpływ temperatury pomieszczenia na temp. wody w kotle – wezwać serwis.
  • FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA PRO-EKO PIOTR PACIOREK
    UL. SKOWRONKOWA 25
    32-087 ZIELONKI
  • ODDZIAŁ KRAKÓW
    UL. ZAMOYSKIEGO 92/4
    30-523 KRAKÓW
  • Sekretariat
  • +48 508 077 800
  • biuro@serwis-proeko.pl
Facebook
Facebook
Facebook